ShowHeroes Group komt vandaag met een audience-targetingtechnologie voor connected tv (CTV): SemanticHero. De AI-gedreven technologie combineert meerdere bronnen, waaronder metadata en EPG-gegevens om de volledige context van CTV-inhoud te begrijpen. Daarmee is het volgens de leverancier van video-oplossingen voor adverteerders mogelijk om nauwkeurig hun doelgroep te targeten binnen CTV.
De eerste merken die in Nederland gebruik gaan maken van de nieuwe technologie zijn onder andere de Bijenkorf en MSc Cruises.
61,5 miljoen huishoudens
Aanleiding voor de productontwikkeling is de enorme toename van het gebruik van CTV, het on demand bekijken van videocontent via een internetverbinding op een normale tv. In de vijf grootste Europese landen heeft de helft van alle huishoudens een tv in huis waaraan CTV kan worden gekoppeld. Dit komt neer op 61,5 miljoen huishoudens. Van deze groep CTV-kijkers, vooral een jongere en doorgaans moeilijker te bereiken doelgroep, bekijkt 91 procent de advertenties die rondom deze online video’s worden getoond.
Ilhan Zengin, oprichter en ceo van ShowHeroes Group, legt de werking uit: 'SemanticHero voor CTV werkt rechtstreeks met de uitgever om toegang te krijgen tot een breder scala aan data, waaronder videometadata, EPG-gegevens en trefwoordanalyse. Dit wordt vervolgens geëxtraheerd en in de semantische database van ShowHeroes getrokken. Concepten en inhoud worden vervolgens geïdentificeerd om de context in detail te begrijpen. De technologie verwerkt de inzichten voor CTV-advertentietargeting die overeenkomt met een merk met positieve, relevante inhoud. Bijvoorbeeld een advertentie voor een elektrische auto in combinatie met premium CTV-content over auto’s, duurzaamheid of groene technologie.'
Erik Dubbeldeman, countrymanager ShowHeroes Group Nederland, schetst het marktpotentieel: 'Er is een groeiende aantal tv-schermen met internetverbinding en de advertentiekosten liggen ver onder de traditionele commerciële tv-tarieven.'
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!