In zijn nieuwe rol als ceo van Improve Digital moet hij 'de leidende positie in advertentietechnologie verder uitbouwen'. Oprichters Joëlle Frijters (ceo) en Janneke Niessen (cio) zetten na bijna tien jaar een stap terug. Om het advertentiebedrijf verder te helpen, heeft eigenaar Swisscom een nieuwe financieringsronde toegezegd voor een bedrag van 10 miljoen euro.
Niessen, “Improve Digital is bijna 10 jaar lang ons levenswerk geweest, dus dit was geen eenvoudige beslissing. Het is een geweldig bedrijf en een geweldig team, maar het is tijd voor verandering.” Om het leidinggevende team verder te versterken na het vertrek van de oprichters, wordt tevens een Chief Product Officer aangesteld. Frijters en Niessen blijven aan als strategische adviseurs van de Raad van Bestuur.
Moesman: “Omdat het steeds belangrijker wordt voor adverteerders om digitale media op een betrouwbare en transparante manier in te kopen, groeit ook het belang voor media-eigenaars om een betrouwbare en transparante partner te vinden die ze ondersteunt in zowel het snel bereiken van zakelijke doelstellingen, als het bewaken van hun lange termijn positie als betrouwbare partners voor adverteerders.”
Improve Digital biedt een platform waarmee uitgevers hun online advertentieruimte kunnen veilen. De omzet bedraagt 150 miljoen dollar en het telt ruim 200 medewerkers.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!