De uitgever zegt hiermee tegemoet te willen komen aan de toenemende vraag vanuit adverteerders naar kwalitatieve inventory. Viewability is hierin een belangrijke KPI, aldus Sanoma.
Smartloading, een door Sanoma zelf ontwikkelde technologie, wordt alleen toegepast op desktop- en tabletverkeer. Op de mobiel heeft Sanoma gekozen voor nieuwe formats en posities, vanwege de specifieke eigenschappen van mobiele sites en apps.
De nieuwe technologie is niet alleen gunstig voor adverteerders, aldus Sanoma: voor de consument betekent dit dat er minder advertenties per pageview worden geplaatst. Hierdoor worden getoonde advertenties relevanter en het laden van een webpagina gaat sneller, aldus de uitgever
‘Sinds we smartloading hebben toegepast zien we KPI’s als viewability en CTR binnen het netwerk omhoog gaan met 20 tot 25%. Vaak zien we zelfs dat er op advertenties onder de vouw beter wordt geklikt dan de posities erboven. Door de combinatie van het afgenomen beschikbare volume en de verbeterde performance zien we dat adverteerders ook bereid zijn om meer te betalen voor onze inventory’, aldus Stefan Havik, director marketing & advertising bij Sanoma.
Nieuw displayformat
Sanoma/SBS ontwikkelde ook een nieuw displayformat. De substantial /superheader is een product dat altijd in beeld van de gebruiker is en wordt geserveerd aan de bovenkant van de site. Op het moment dat een gebruiker scrolt, klapt de uiting in en scrolt deze heel discreet mee.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!