Advance heeft besloten om, zoals het bedrijf zelf zegt, ‘binnen de organisatie meer synergie te bewerkstelligen’. Daartoe worden de bedrijfsonderdelen van Advance samengevoegd tot één bv. Bovendien wordt de bedrijfsvoering sterker gericht op performance based marketing. De reorganisatie heeft personele gevolgen, maar marketing & communications manager Dionne Schulf wil het gerucht dat 20 van de 80 medewerkers weg moet, bevestigen noch ontkennen.
Volgens Theo Dirksen, algemeen directeur van Advance, vraagt de afgelopen maanden sterk veranderde markt om een nieuwe organisatiestructuur: ‘Wij realiseren ons dat deze situatie ingrijpend is en gevolgen heeft voor de personeelsomvang, maar hij is noodzakelijk. De drie kenmerkende bedrijfsonderdelen van Advance zijn nu in één bv ondergebracht die onveranderd interactieve campagnes ontwikkelt, interactieve platforms exploiteert en online productiemogelijkheden aanbiedt.’ Advance is onder meer bekend van platforms als Je Echte Leeftijd, Verjaardagsalarm, Waarde van je Woning en Word Ik Rijk? Onlangs kwam het bedrijf in opspraak door een publicatie in De Volkskrant over vermeend oneigenlijk gebruik van bezoekers-profielen. Onderzoek op dat vlak is nog niet afgerond.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!