Met de opkomst van internet staan de verkopen via reisbureaus onder druk. Thomas Cook hoopt de concurrentiepositie van de eigen 180 reisbureaus te versterken door het aanbieden van een huismerk.
Gerard Helming, directievoorzitter Thomas Cook Nederland: 'Reizen is beleven en dat gevoel willen we de klant ook meegeven. We willen de romantiek en spanning van het reizen terugbrengen. Eigenlijk zoals de grondlegger van ons bedrijf, de Engelsman Thomas Cook, ook voor ogen had toen hij als pionier de eerste georganiseerde reis tot stand bracht in 1841. In eerste instantie vertaalt dit zich in het nieuwe design, de brochures en een nieuwe pay off: Thomas Cook, Zoals reizen bedoeld is.'
Gerard Helming, die eerder commercieel directeur bij Transavia was, zegt verder: 'De verhoudingen tussen de verkoopkanalen wijzigen zich, maar wij geloven in het bestaansrecht van reisbureaus, naast de website en callcenter van Thomas Cook.'
De Thomas Cook reisbureaus zullen verder gaan als Thomas Cook Travel Shops.
Thomas Cook wil daarmee een multichannel reismerk zijn waar de klant zowel via Travel Shops, callcenter als website zijn reis kan boeken.
De website van Thomas Cook is ook aangepast aan de nieuwe stijl en daar is onlangs de verkoop van losse tickets aan toegevoegd.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!