Het record betreft de nettowinst, die steeg met 11,5 procent (exclusief fusiekosten) naar 816 miljoen euro. Het inkomen groeide met 5,2 procent naar bijna 7 miljard euro. De organische groei was +2,6 procent. De operationele marge kwam uit op ruim 1,1 miljard euro (+7,8%).
Wel bleef de organische groei in het vierde kwartaal achter bij de verwachtingen. Volgens topman Maurice Lévy was dat te wijten aan campagnes die gecanceld of uitgesteld werden, met name in de opkomende markten.
Verder spreekt Lévy van ‘uitstekende resultaten waarmee Publicis Groupe vooruit loopt op de doelen voor 2018’. De Fransman was vooral te spreken over de stap die de holding heeft gemaakt naar digitaal.
Lévy sprak tijdens de presentatie van de jaarcijfers ook nog even over de op handen zijnde fusie met Omnicom. ‘We boeken progressie, onder meer in het verkrijgen van volmacht in de diverse regio’s wereldwijd.’ De verwachting is dat de fusie in het derde kwartaal rondkomt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!