Consumenten krijgen bij elk pakketje plaatjes een ‘succesrecept’ voor een gezonde maaltijd van de moeder van een Eredivisie-voetballer.
‘PLUS en Eredivisie willen zich samen inzetten om kinderen in Nederland nog beter en gezonder te laten eten. Voor veel ouders is de strijd aan de keukentafel dan ook een dagelijks ritueel geworden. Met deze nieuwe actie spelen PLUS en Eredivisie in op het gegeven ‘goed voorbeeld doet goed volgen’. Kinderen adoreren hun idolen – grote kans dus dat zij het goede voorbeeld van bekende voetballers volgen’, aldus PLUS.
Opgroeien tot sterspeler
Bij elke 10 euro die een klant in de actieperiode bij een van de PLUS supermarkten besteedt en bij een aantal wekelijkse actieproducten, ontvangt hij een pakketje met drie voetbalplaatjes. Dit zijn stickers die kinderen in een verzamelalbum kunnen plakken. Het succesrecept dat erbij zit, heeft volgens PLUS ‘de betreffende Eredivisie-speler geholpen op te groeien tot de sterspeler die hij nu is’.
Lookalike
Tijdens de campagne introduceert PLUS een Eredivisie-kampioensbord, een lookalike van de bekende Eredivisie-kampioensschaal. Dit eetbord wordt geleverd met een beloningskaart en stickervel. PLUS: ‘Voor ouders is dit pakket een handig hulpmiddel om hun kinderen te stimuleren hun bord leeg te eten.’
De nieuwe Eredivisie-actie start op 31 januari 2016.
Eerder deze maand kwam de Alliantie Stop kindermarketing met een oproep om te stoppen met het gebruiken van kinderidolen op verpakkingen van ongezondere eetproducten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!