Platform161, Adhese en Mannenmedia optimaliseren programmatic keten

Direct bij publishers inkopen zonder tussenkomst SSP's en andere 'third parties'.

Platform161 heeft met Adhese een stap gezet in programmatic buying, door het voor de markt mogelijk te maken om direct bij publishers in te kopen, zónder tussenkomst van SSP's of andere third parties. Mannenmedia is de eerste uitgever die direct programmatic buying gaat inzetten.

De advertentieplatforms zien dat er nog sreeds veel inefficiënties, zijn in de programmaticketen, waardoor adverteerders niet optimaal gebruik kunnen maken van de mogelijkheden die uitgevers bieden.

De innovatie zorgt ervoor dat de lijnen en de oude waardeketen van programmatic buying drastisch verkort worden. Daarnaast claimen ze dat de zogenaamde match-rates in deze keten significant hoger zijn. Daardoor is de herkenning van gebruikers beter. 

Sjoerd van der Meijden van Mannenmedia: '
We zijn constant op zoek om meerwaarde voor onze adverteerder toe te kunnen voegen aan campagnes. Doordat we veel hogere match rates zien, kunnen adverteerders veel efficiënter hun doelgroep bij ons inkopen. Daarnaast kunnen we nu makkelijk targeting toevoegen. Dat is interessant voor buyers. Via deze weg kunnen we een goed transparant alternatief bieden voor Google en Facebook, die momenteel 75 procent van de gehele advertentiemarkt naar zich toetrekken.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie