Vanochtend kreeg ik er al een mailtje over: Sebastiaan Hemink heeft op de Philips-site gezien dat het logo van de electronicafabrikant veranderd is.
Het is alleen zo verdomde subtiel, dat je wel met een loep moet kijken om iets te zien.
Maar goed, het kost wel geld (al het briefpapier moet vervangen!) en Philips legt heel precies uit wat er veranderd is:
'De letters ogen iets dikker en staan wat dichter bij elkaar; de P's zijn ietsje ronder en opener, de S is vloeibaarder, de L rechtsonder schuin afgekant en het geheel kreeg een wat andere tint blauw.'
Daaruit kun je opmaken dat het bovenste logo het oude is en het onderste het nieuwe...
Het FD merkte het ook op.
En laat iemand van Philips zeggen: 'Bij ons had ook bijna niemand het door', zegt een woordvoerder van Philips. 'Het is gedreven vanuit marketing. We waren al redelijk tevreden met de situatie zoals die was. Daarom hebben we het een beetje low profile gehouden.'
Kan het dodelijker?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!