Het bereik van online folders is in 2014 gestegen ten opzichte van 2013. Twee miljoen mensen gebruikten in 2014 een folder-app, dat is 400.000 meer dan in 2013. Dat staat in het NOM Folder Monitor onderzoeksrapport, uitgevoerd door GfK.
Winkeltraffic en webshopbezoek
De online folder zorgt voor fysieke winkeltraffic en voor het bezoek naar de webshop. 29% geeft aan na het lezen van een digitale folder de website van de winkel te bezoeken, tegenover de 19 % die dat doet na het lezen van de papieren folder. Ook geeft een kwart van de lezers aan dat zij na het lezen van de digitale folder worden aangezet om meer informatie in te winnen.
Drukwerk sticker
Hoewel steeds meer consumenten een drukwerk sticker op de deur heeft, zweert deze groep de folder niet helemaal af. 20% van de huishoudens met zo'n sticker gebruikte in 2014 een online folderplatform en 19% gebruikt een folderapp.
Platform
Reclamefolder.nl staat met 22 miljoen folderraadplegingen per maand hoog als het gaat om effectief bereik van de online folder.
Vorige maand werd bekend dat ook de papieren huis-aan-huis folder nog steeds populair is.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!