Procter & Gamble heeft het grootste deel van het Noord-Amerikaanse media-buying en planning account toegewezen aan Omnicom Media Group (OMG). Het was de eerste review in maar liefst twintig jaar. Het gaat hierbij om onder meer de Verenigde Staten en Canada. Het account telt in totaal omgerekend maar liefst 2,3 miljard euro.
OMG (waar OMD en PHD onder vallen) gaat media doen in de meeste productcategorieën. Dentsu Aegis Network’s Carat werkte al voor P&G en blijft dat voor een deel doen. Met name SMG (Starcom) lijdt een gevoelig verlies. Afgelopen week verloor Starcom in Europa al Honda. Wel blijft P&G buiten Amerika een van de grootste Starcom-klanten.
P&G-marketeer Marc Pritchard zegt dat OMG 'een superieure performance' had op het gebied van data-analytics, planning en buying, innovatie, talent en financiële waarde. OMG werkte in Amerika nog niet voor &G en zet daar nu mogelijk een nieuwe media buying divisie op.
De review van Procter & Gamble was één van de vele mediareviews van grote concerns wereldwijd. Concurrent Unilever besloot onlangs na een review weer voor een aantal jaar in zee te gaan met Mindshare. In Nederland lopen momenteel ook mediapitches van onder meer Achmea, Specsavers en Perfetti Van Melle.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!