Welke bureaus betrokken zijn bij deze pitch is nog onbekend, maar het zullen er maximaal vier zijn.
Dat staat in de selectieleidraad die Adformatie heeft ingezien. In de tweede fase zal ook creatief werk worden gepresenteerd.
Vattenfall/Nuon zoekt een ‘creative agency’ die in staat is de positionering, de merkstrategie en het merkverhaal verder te ontwikkelen en uit te (laten) werken, zo staat in de selectieleidraad: ‘een agency die in staat is om continu kleinere campagnes te voeren (dripping). Maar daarnaast ook middelgrote sponsoractivatiecampagnes en grotere thema- en productcampagnes te ontwikkelen en uit te rollen.’ De basis zal gevormd worden door online campagnevoering met offline activatie.
Het bureau waar Nuon naar zoekt moet ook ervaring hebben met ‘samenwerking met complexe grote organisaties waar meerdere business units opdrachten kunnen geven’. Een bureau dat samen met Nuon ‘de regierol pakt in de samenwerking met online en offline activatie-, PR- en mediabureaus.’ Nuon behoudt zich het recht voor om ‘daar waar zij dat noodzakelijk acht opdrachten op het gebied van campagneontwikkeling en uitwerken aan derden te verstrekken.’
In de selectieleidraad worden de belangrijkste kernwaarden voor de samenwerking genoemd: ‘betrouwbaarheid, flexibiliteit, openheid, ambitie, ervaring, aandacht, creativiteit en capaciteit.’
Nuon gaat voor een lange relatie. De beoogde contractduur is twee jaar met drie verlengopties van elk twee jaar. Volgens de planning moet de gunning eind april worden afgerond.
Vorig jaar maart lanceerde Nuon een nieuwe campagne met de merkbelofte ‘Nuon wil met haar energie positieve verandering teweegbrengen’. Onderdeel van de campagne was een merkfilm, gemaakt door Lemon Scented Tea. Dit bureau was afgelopen najaar ook verantwoordelijk voor het vervolg hierop, de campagne ‘Nu(on) Blijven Loont’.