Premium

Nu ook real time inkopen op outdoor advertising

Meerdere innovatieve Nederlandse bedrijven hebben in samenwerking met Coca-Cola afgelopen zaterdag als eerste in Europa een out of home campagne programmatic ingekocht.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Platform161, MyAdBooker, CS Digital Media en Cadreon bieden vanaf nu de mogelijkheid om real time in te kopen op outdoor advertising. Coca-Cola is met de kerstcampagne de eerste adverteerder die deelneemt aan deze primeur.

Mediaruimte die tot nu toe nog handmatig verhandeld werd, is geïntegreerd beschikbaar gemaakt voor programmatic buying. MyAdBooker heeft in samenwerking met CS Digital Media een SSP (Supply Side Platform) ontwikkeld voor DOOH (Digital Out Of Home). Platform161 heeft de eerste bidder ontwikkeld voor deze SSP. Via deze connectie kan nu real time ingekocht worden op digitale outdoorschermen. Cadreon is de bedenker en initiatiefnemer en voert de opdracht uit voor Rapport (het out of home label van IPG Mediabrands).

De innovatie maakt het mogelijk om te adverteren op outdoorschermen in combinatie met mobile, video, display en social vanuit één DSP (Platform161). Time targeting op specifieke doelgroepen is nu volledig automatisch. Het is meetbaar op welke tijdstippen bijvoorbeeld scholieren, zakelijke reizigers of winkelpubliek het meest intensief gebruik maken van het OV. Daar kan de adverteerder nu op inspelen. Ook kan specifiek ingekocht worden op de momenten dat een metro aankomt om deze piekmomenten te claimen. Het aankomen van metro’s wordt gedetecteerd door middel van Kinect technologie (beeld herkenning).

Gerard Moussault, managing director van Cadreon zegt: &;Gezien de grote voordelen van programmatic buying hebben we binnen IPG Mediabrands onszelf ten doel gesteld om eind volgend jaar de helft van al onze media (on- & offline) programmatic in te kopen. Dat we nu ook op digitale outdoor schermen op deze slimme manier inkopen is voor ons een belangrijke stap om deze doelstelling te realiseren.&;

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie