Video’s en foto’s van de Olympische Spelen werden vanuit de NOS getweet en door Samsung gesponsord.
Samsung Mobile selecteerde tweets uit het aanbod van sportbeelden van NOS Sport en stuurde die naar geselecteerde doelgroepen. Afzender was NOS Sport, onder de tweets staat dat deze is ‘gepromoot door Samsung Mobile’. Een sterke troef van Twitter Amplify is volgens Samsung’s marketing manager Geert Mol de mogelijkheid om zeer selectief publiek te benaderen. In dit geval werd die troef overigens nog niet uitgespeeld. Mol legt uit dat de bedoeling van de actie vooral was om een groot publiek te bereiken en zoveel mogelijk‘engagement’ ter realiseren.
In die opzet is de actie geslaagd. In totaal bestond de campagne uit 7 miljoenl ‘impressions'; het aantal keren dat de tweet vd NOS door de sponsoring van Samsung getoond is. Hierdoor werden in drie weken ruim een half miljoen extra clicks en retweets gerealiseerd. Het ‘engagement level’ liep zelfs op tot 19% bij de tweet van @NOSsport over de gouden medaille van Ireen Wüst op 9 februari. Samsung kreeg gedurende de hele periode meer dan negenduizend nieuwe volgers.
In Adformatie volgende week meer over deze actie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!