Na een herpositionering, vorig jaar bewerkstelligd door Epidemie, maakt Lassie via de nieuwe website haar nieuwe identiteit zichtbaar, passend bij de slogan ‘altijd goed’. De nadruk ligt op recepten met rijst: lekkere recepten die snel, gezond en makkelijk te maken zijn. Zo zegt Lassie in te spelen op 'de hedendaagse consument die een druk leven heeft, maar wel dagelijks een goede maaltijd op tafel wil zetten die gemakkelijk te bereiden, gezond en lekker is'.
Consumenten kunnen op verschillende manieren recepten zoeken op de site. Zo kan er geselecteerd worden op ingrediënten, soorten rijst, menugang, bereidingstijd, keuken soort en calorieën per persoon. Elk recept is op te slaan als favoriet. Recepten kunnen daarnaast gedownload, geprint, gemaild en gedeeld worden op Facebook. Naast het recept biedt Lassie een boodschappenlijst voor de recepten.
De vorig jaar door NR6 gelanceerde service De Lassie Kookpiloot - een online tool die je stap voor stap instructies geeft om een maaltijd te bereiden - maakt nog steeds onderdeel uit van de site. Een deel van de beschikbare recepten zijn te bereiden met de hulp van de Kookpiloot.
NR6 is verantwoordelijk voor strategie, concept en design. In samenwerking met media 599 is de technische realisatie uitgevoerd.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!