Nieuwe logo's

Twee dagen niet op de redactie geweest en mijn mailbox zit vol met nieuwe designs.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Zo heeft Cisco een nieuw logo. En daar maken ze ook erg veel woorden aan vuil:

'Cisco heeft zijn positionering aangescherpt en richt zich, meer dan ooit, op het internet als netwerk van mensen. Onder de noemer 'the power of the human network' realiseert Cisco het verbinden, laten samenwerken en samenleven van mensen, met behulp van netwerken. Om de nieuwe positionering te onderstrepen heeft het bedrijf het logo vernieuwd, waarbij het de term 'Systems' uit de naam heeft gehaald.'

Ok, mooi. Heel goed.

De Wereldomroep heeft zijn logo ook een update gegeven. Maar hier geen bespiegelingen over maatschappij en andere zaken. Alleen maar: 'Radio Nederland Wereldomroep heeft zijn huisstijl opgefrist. Mocht u vragen of opmerkingen hebben, dan hoor ik het graag.'

Daar houd ik wel van. Al zie ik ook hier niet meteen wat er nu veranderd is.

Sony Ericsson is weer wat moeilijker, want dat bedrijf meldt dat het een 'nieuwe frisse, levendige look heeft die aansluit bij het individu'.

Maar ik zie dus ook niet zoveel nieuws.

Het bericht: 'Tegelijkertijd met de viering van het vijfjarig bestaan onthult Sony Ericsson vandaag (2 okotber) een nieuwe look voor haar wereldwijde merk mobiele telefoons. Het groene logo van het bedrijf - bekend als de 'liquid Identity' -, gebaseerd op een simpel concept en een energieke stijl, vormt voortaan het hart van een boodschap die zich richt op het individu en op wat deze voelt bij dat wat Sony Ericsson's producten, accessoires en toepassingen hem in staat stellen te doen.

'Het resultaat is een nieuwe, innemende merkidentiteit waarmee Sony Ericsson zich zal onderscheiden en die alle voordelen van Sony Ericsson's innovatieve mobiele telefoons laat zien. De nieuwe identiteit is ontwikkeld door het leidinggevende en wereldwijd opererende merkenbureau Wolff Olins en zal vanaf deze maand worden geïntroduceerd.'

Mmmmm....nog niet erg helder.

Maar dan: 'De merkidentiteit omvat een nieuwe reeks levendige kleuren, die expres zijn geselecteerd om op te vallen tussen de witte, grijze, zwarte en blauwe kleuren die veel technologiemerken momenteel hanteren. Naast de nieuwe kleuren is er een sterk centraal concept dat bestaat uit twee sleutelelementen, een verwoorde boodschap en het beeld van gevoelens rondom de 'liquid identity' van Sony Ericsson.
De regels zijn eenvoudig: de boodschap begint altijd met "Ik", het individu, en wordt gevolgd door de 'liquid identity' met een boodschap die betrekking heeft op de dingen die het individu aanspreken, waar hij om geeft of waardoor hij wordt geïnspireerd. Dit geraamte kan op verschillende manieren en in iedere taal worden toegepast en legt een directe en visuele verbinding met het publiek.'

Amstel stuurde vanmiddag een persbericht dat ook Amstel er aan moet geloven en onder handen is genomen. Ze sturen alleen geen voorbeeld mee van het nieuwe design en dat vind ik weer niet handig. En als je ze om tien over vijf belt, dan wordt er bij de woordvoerders geen telefoon meer opgenomen.

Dus die houd je nog tegoed.

Kunnen we niet afspreken dat iedereen die iets veranderd aan zijn logo en er aandacht voor vraagt, het nieuwe én het oude logo opstuurt. Kunnen we zelf het verschil ontdekken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie