Gaap...
Door de opkomst van nieuwe media staan omzet en winstgevendheid in de sector onder druk. Hierdoor worden organisaties gedwongen hun ondernemingsstructuur regelmatig te evalueren.
Gaaaaaap....
Een golf aan fusies, overnames en private equity constructies hebben de laatste jaren een stempel op de sector gedrukt. Toch behaalden Nederlandse media-exploitanten gemiddeld een hogere marge dan organisaties uit de voornaamste beursindexen.
Gaaaaaaaaaaaap.......
Bovendien hebben nieuwe media de afgelopen vijf jaar de omslag gemaakt van negatieve naar positieve marges. Dit blijkt uit het rapport 'Focus op winstgevende groei' van Ernst & Young.
Pfff....
Met een gemiddelde marge van 22 procent presteren de Nederlandse organisaties vergelijkbaar met hun internationale collega's en in lijn met de grote mediaconglomeraten.
Gelukkig.....
Maar gewijzigd mediagedrag heeft impact op de traditionele verdienmodellen. Hierdoor staan de inkomsten in de sector voortdurend onder druk.
Goh....
Organisaties moeten blijven investeren in online verspreidingsmodellen om de aandacht van de consument te kunnen vasthouden. 'Een probleem daarbij is dat de terugverdienmodellen van deze investeringen niet altijd duidelijk zijn,' aldus Frank Blenderman van Ernst & Young.
Jeetje....
'Consumenten zijn niet gewend dat ze voor bepaalde informatie via internet moeten betalen, waardoor de opbrengsten van de nieuwe activiteiten achterblijven bij de daling van traditionele opbrengsten. Voor entertainmentbedrijven geldt daarnaast ook dat piraterij leidt tot omzetderving.'
Pffff.....ja vertel ons nu eens wat nieuws...
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!