Nederlanders lijken nog weinig haast te maken met #DeleteFacebook

Alleen De Correspondent en Metro zien enkele honderden mensen vertrekken.

Dat is te zien in onderstaand overzicht van de grootste facebook pagina's van mediabedrijven in Nederland. Het lijstje werd samengesteld door Jaap van Zessen, Chef Digitaal bij AD Nieuwsmedia.

 

 

 

 

Van Zessen merkt wel op dat het overzicht geen bewijs is voor dat het geen vaart loopt met #DeleteFacebook. 'Maar omdat Facebook zelf niet dagelijks gebruikscijfers geeft, is dit wel een indicator om te zien of mensen in Nederland Facebook echt hebben verwijderd. Als dit met duizenden tegelijk gedaan was, zou je dat bij pagina's met gemiddeld tussen de 400 duizend en 800 duizend likes wel terug moeten zien.'

De hasthag DeleteFacebook kwam vorige week op gang, nadat nadat bekend werd dat Facebook de gegevens van miljoenen gebruikers heeft misbruikt om hen politiek te manipuleren. Het aantal zoekopdrachten naar 'Delete Facebook' piekte de afgelopen dagen wereldswijd. In Nederland laat Google Trends een vergelijkbaar beeld zien. De meeste zoekopdrachten komen uit de Randstad en Flevoland.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie