Nederlanders bang voor fraude bij online shoppen

Maar liefst zes op de tien (59%) van de Nederlanders koopt geen producten of diensten via internet uit angst voor fraude bij de betaling.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

En dat is ook niet verwonderlijk, want vier op de tien (40%) denkt zelf geheel of
gedeeltelijk aansprakelijk te zijn als er op oneigenlijke wijze gebruik
wordt gemaakt van hun creditcardbetaling. Van de Nederlanders, die in het
afgelopen jaar nog niets  online hebben gekocht, zou 40% dit wel doen als
een creditcardmaatschappij 100% garant staat voor elke vorm van fraude.

Dat blijkt onderzoek dat het Nipo heeft uitgevoerd in opdracht van American
Express onder achthonderd Nederlanders van 18 jaar en ouder die toegang
hebben tot internet. American Express introduceert drie online diensten bij de American Express
Kaart die betalingen via het internet moeten vergemakkelijken. Deze diensten
worden tegelijk geïntroduceerd met de vernieuwde , een kaart voor
de jonge en kritische consument met affiniteit voor nieuwe media. Na een
pilot fase is Blue nu klaar voor een brede introductie.

Op maandag 25 september start een nationale reclamecampagne waarin Blue en de extra services worden belicht. De campagne bestaat uit radio-, tv- en bioscoop-commercials, advertenties en billboards.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie