Nederlander minder merktrouw

Het European Trusted Brandsonderzoek 2011 van Reader’s Digest laat zien dat Nederlanders steeds minder trouw zijn aan merken. Volgens de onderzoekers brokkelt de hegemonie van gevestigde namen langzaam af.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Grote merken moeten harder knokken om in het gevlij van de consument te komen én te blijven.
Jarenlang voerde Opel in Nederland de lijst aan in de categorie auto’s. Dit jaar moet het de koppositie afstaan aan Toyota. En KPN – al jaren favoriet in de categorie telecomaanbieders - voelt de hete adem van Vodafone en T-Mobile in de nek.

Reader’s Digest onderzoekt jaarlijks op Europees niveau de merkvoorkeur van consumenten in twintig productcategorieën, waaronder auto’s, computers, banken, verzorgingsproducten en reisorganisaties. In elk land is een aantal lokale categorieën toegevoegd. In Nederland zijn 18 extra productcategorieën in het onderzoek opgenomen.

V&D verslaat concurrent Hema nipt als beste warenhuis. Becel wint het in de categorie margarine van Blue Band. Een echte nek-aan-nekrace is het bij de opticiens en audiciens. Brillenspeciaalzaak Pearle krijgt van de Nederlandse consument een fractie meer vertrouwen dan Hans Anders. Bij de hoortoestelspecialisten trekt Schoonenberg met een minimaal verschil aan het langste eind ten faveure van Beter Horen. Tenslotte wint Royal Canin het in de categorie Pet food van Whiskas, Eukenuba en Pedigree Pal.

Kijk op http://www.rdtrustedbrands.com.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie