In de commercial zien we Erik Eizinga door de jaren heen meerdere baantjes hebben, van krantenjongen tot scheepsontwerper. De rauwe intro van Herman Brood's Saturday Night geeft de commercial een Hollands en bijna nostalgisch tintje.
De verzekeringsmaatschappij wil met de service de onduidelijkheid rondom zogenoemde 'pensioenpotjes' onder de aandacht brengen. Wie meerdere banen heeft gehad, kan verschillende pensioenpotjes hebben opgebouwd. De 'Pensioen Ophelder Service' laat je zien of het interessant is om ze samen te voegen.
Naast de tv-commercial, worden ook radiocommercials, online banners en pre-rolls ingezet en wordt er een online platform gelanceerd. De campagne is deze week van start gegaan.
Credits
Bureau: JWT Amsterdam
EXECUTIVE CREATIVE DIRECTOR: Bas Korsten
EXECUTIVE STRATEGY DIRECTOR: Jan Bouts
STRATEGY DIRECTOR: Hans van Gils
SR. CREATIVE ART: Tibor van Ginkel
SR. CREATIVE COPY: Joep Drummen
BUSINESS DIRECTOR: Marcel Buining
SR. CONCEPT PRODUCER: Catherine van Acker
SCREEN PRODUCER: Lotte de Rooij, Mariska Fransen
DIGITAL DIRECTOR: Jesse Houweling
SR. UX DESIGNER: Joeri Kiekebosch
PRINT PRODUCER: Michael Leguijt
KLANTVERANTWOORDELIJK
Directeur Marketing: Edwin Smaal
Hoofd Branding: Hans van Avendonk
Brandmanager: Alessio Tilocca
Brandmanager: Chantal Moreau-Peeters
Productpropositieontwikkeling: The USP Company
PRODUCTION COMPANY: Pinkrabbit
DIRECTOR: Ismael ten Heuvel
DOP: Rutger Storm
Producer: Thomas Rohde/Jony van Hees
Offline edit/Editor: Martin Heijgelaar
Online montage: Glassworks
Artwork animatie: Glassworks
Geluidsafwerking: Kaiser Sound Studios
Muziek: Good Sounds
Postproduction key visual: Magic