Hans Prummel begon in 2012 met de verzameling opmerkelijke merknamen. Eind 2016 bundelde Prummel (De Naamafdeling) samen met mediaondernemer Richard Otto (Tens Media) de 500 meest opvallende merk- en bedrijfsnamen in het boek Namespotting.
Initiatiefnemers Otto en Prummel hebben nu besloten om #Namespotting een eigen leven te laten leiden door een samenwerking met Upcoming.nl (onderdeel van TMG).
Hans Prummel: ‘Upcoming.nl is met ruim 1,2 miljoen maandelijkse bezoekers en potentiële namespotters hét platform om Namespotting vrij te laten. We hopen hiermee dat dit internetfenomeen via het web en sociale media een eigen leven gaat leiden en ook over de grenzen gaat. Maandelijks maken wij op Upcoming een lijstje met de tien beste gespotte namen.'
Richard Otto: 'We blijven ook bijdragen leveren aan Adformatie. maar deze zijn op de marcomdoelgroep gericht. Bij Upcoming gaan we voor massa, want we willen dat de 'gewone Nederlander' ook gaat insturen. Dat gebeurde al, maar met Upcoming willen we dat meer gaan stimuleren, zodat het een eigen leven gaat leiden. Namespotting moet een volwassen internetfenomeen worden die los over het web gaat en door de gebruiker wordt gedragen.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!