Het MWG congresthema is A different perspective. Is jouw eigen perspectief (rond de marketingcommunicatiebranche) de afgelopen tijd veranderd?
Voorheen was het oké om een groot publiek aan te spreken met je boodschap. De afgelopen jaren zijn we overspoeld met informatie en werkt deze aanpak niet meer. Nu moet het echt zijn, het moet resoneren met de ontvanger. Contact maken.Dat is onmogelijk als je je blijft richten op het hele spectrum. En dat is een kunst, want de commerciële druk achter de merken blijft even groot.
Wat is/wordt volgens jou de grootste ontwikkeling in de branche de komende jaren?
We leven in een super-snelle tijd, een tijd van acceleratie. Ook informatie en innovatie versnellen. Dit zorgt er voor dat veel achterblijft en niet aan zal sluiten met de ontwikkelingen die de toekomst ons brengt. Dit proces is al aan de gang en onomkeerbaar.
Wat is de boodschap die je tijdens MWG Congres over wilt brengen?
Mijn boodschap is dat er contact moet worden gemaakt met wat speelt, met wat er daadwerkelijk toe doet, voor jou of voor jouw bedrijf. Resonantie: gehoord worden maar ook luisteren. Misschien zelfs nog sterker andersom: luisteren en gehoord worden.
Constance Scholten (29) heeft al een indrukwekkende carrière achter de rug als onder andere commercieel directeur bij TravelBird. Ze startte in februari 2015 Camarilla, het kleinste social netwerk ter wereld dat gaat over échte vriendschap. Ze bedacht een plek waar je foto’s of video’s plaatst voor je 15 beste vrienden en waar reacties altijd 1-op-1 en dus privé zijn. Het social netwerk kent een snel groeiend aantal gebruikers in meer dan 135 landen. Haar missie is ‘to make us connect again’ en zij plaatst social networking in een ander perspectief, waarbij het gaat om ‘bonding’ in plaats van ‘performing’.
Meer informatie over het MWG Mediacongres en voor kaarten hier.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!