Multiscope: tieners zijn interessante internet-doelgroep

In tegenstelling tot wat nogal eens wordt beweerd, zijn tieners een interessante doelgroep op internet. Dat blijkt uit een rapportage van Multiscope over het gedrag van jongeren van 12 tot en met 20 jaar op internet.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Deze groep besteedde vorig jaar 140 miljoen gulden via internet. De jongeren bestellen vooral veel cd's, boeken en kleding. Bol is onder jongeren de populairste internetwinkel. Wat opvalt is dat jongeren weinig bij buitenlandse winkels kopen. Onder de tien populairste webwinkels van jongeren bevindt zich geen enkele buitenlandse partij. Volgens Multiscope hangt dit waarschijnlijk samen met de eisen die jongeren stellen aan een internetleverancier. Deze moet vooral snel en betrouwbaar zijn. Verder speelt ook de prijs een belangrijke rol voor deze doelgroep. In hun houding ten aanzien van webvertising verschillen tieners niet van de gemiddelde internetgebruiker. Wel onderscheiden ze zich door een sterkere aversie tegen spam en e-mail marketing.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie