Het account komt van PHD (Omnicom Media Group).
Volgens een woordvioerder van Unilever wil het concern een betere coördinatie tussen wereldwijde en lokale mediaplanning. De verschuiving naar Mindshare zou geen kostenbesparende operatie zijn.
Er ging geen review aan de beslissing vooraf.
Ceo Ruud de Langen van Mindshare: 'Dit account draait om de strategie voor merken vanuit het centrale team. Tot op heden kreeg Mindshare voor de internationale merken als Axe, Dove en Magnum strategische richting vanuit het centrale team van PHD in Londen voor alle landen, ook Nederland. Dat komt nu weer terug bij Mindshare.'
Tot 2012 deed Mindshare dat namelijk al, waarna Unilever het account aan PHD gunde.
Langdurige samenwerking
Mindshare werkt al sinds 2005 voor Unilever. In 2015 werd het contract rond het omvangrijke planning- en buyingaccount verlengd, ook in Nederland.
Eerder dit jaar gaf Unilever aan te willen bezuinigen op bureaubudgetten en met minder bureaus te willen gaan werken. De mediabestedingen worden niet teruggebracht.
Mindshare gaat nog meer doen voor Unilever
Het gaat om het 'communicatieplanning' account.
Word lid van Adformatie
Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.
Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement