Op Mediaonderzoek.nl
van Het Media Loket is te lezen dat we minder zijn gaan lezen in 2005 t.o.v. 2004: vanaf papier, wel te verstaan. Minder tijd voor achtergrondinfo in reis, recreatie, culinair en sport. En dat er meer tijd is besteed aan opinie, management en opvoeding - en mannenbladen plus de gratis dagelijkse tabloids kregen ook meer aandacht.
Het heeft er veel van weg dat we als Nederlanders gewoon weer hard aan het werk zijn. De verhoogde arbeidsparticipatie bij 55+ zal er zeker debet aan zijn. Maar ook de harde werkelijkheid dat je keihard moet werken voor je euro's en dat de overheid dat niet, niet meer of minder voor je doet dan voorheen.
Zeker ook interessant is te ontleden, of dit ontlezen zich in bepaalde segmenten sterker voordoet. Zoals regio, urbanisatie en leeftijd: dan kan ook naar voren komen of en in hoeverre de (in de lijst ontbrekende) regionale dagbladen en leesportefeuilles te kampen hebben met ontlezing.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!