Burendag, Pannenkoekendag, Wereld Kattendag: als je wilt, kun je bijna elke dag inhaken op een ‘feestdag’. In Amerika vieren fans jaarlijks National Rollercoaster Day op 16 augustus. Dit jaar haalden marketeers deze Achtbaandag naar Nederland.
Efteling
Op Achtbaandag publiceerde de Efteling een nieuwe video van de houten achtbaan Joris en de Draak. In het 360-graden-filmpje lijkt het net alsof je in de achtbaan zit. In de Youtube-video kun je om je heen kijken. De video werkt ook met virtualrealitybrillen.
Daarnaast geeft het sprookjespark de hele week tickets en VR-brillen weg.
Zoover.nl & AD
Beoordelingswebsite Zoover werkt samen met het Algemeen Dagblad. De reviewsite publiceert op de website van de krant een overzicht en een video van de tofste achtbanen in Europa. Op Zoover.nl staat een top zes van de beste pretparken om te overnachten.
Walibi Holland
Walibi vraagt op Achtbanendag aandacht voor de nieuwste attractie. Het pretpark publiceert een eigen klanttevredenheidsonderzoek, waaruit blijkt dat de nieuwe achtbaan Lost Gravity een 9 onder de parkgasten. Alleen de Golitah scoort hoger, een 9,1.
Europapark
De Nederlandse Facebookpagina van het Duitse pretpark Europapark geeft met een tag-en-winactie vier tweedagen-kaarten weg. Meedoen kan tot woensdag 17 augustus 12:00 uur.
VisitBrabant
Marketingorganisatie VisitBrabant houdt het eenvoudig. De Brabantse organisatie plaats een foto van een achtbaan van de Efteling op Twitter.
#Rollercoasterday! Wat is jouw favoriete achtbaan? Foto credits: @MartvGerwen #VisitBrabant #Baron1898 pic.twitter.com/XXXQnEW3XB
— VisitBrabant (@VisitBrabant) 16 augustus 2016
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!