MediaMonks wint met Geox op The New York Festivals

Op The New York Festivals heeft MediaMonks vier prijzen binnen geharkt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Met Geox 7 days of drain won het Nederlandse bureau in vier categorieën:

  • Branded entertainment: apparel, footware & accessories
  • Branded entertainment: digital media
  • Digital: apparel, footware & accessories
  • Digital: interface & navigation

Kijk voor alle The New York Festivals winnaars. 

 

Case informatie: 

In 2012 trok Geox met haar waterdichte schoenenlijn naar het regenachtigste plaatsje op aarde om hun ‘Amphibiox’-technologie aan de omstandigheden te onderwerpen. De campagne in de regenachtige jungles rondom Cherrapunji werd een succes, en daarom besloot het Italiaanse schoenenmerk om dit jaar nóg een stapje verder te gaan – maar wel dichterbij huis.

Om Amphibox neer te zetten als de beste waterdichte schoenen voor in de stad bedacht het Noorse bureau SMFB de 7 Day Rain Test. Het idee was om een man zeven dagen in de constante regen te laten lopen, met het waterdichte schoeisel van Geox als enige bescherming. De test werd afgelopen zomer opgenomen in het zonnige Barcelona. MediaMonks uit Hilversum is verantwoordelijk voor de productie van de campagne.
In opdracht van SMFB liet MediaMonks een artificiële wolk creëren die voor een niet-aflatende regenbui zou kunnen zorgen. De test werd opgenomen onder leiding van MediaMonks’ in-house regisseurs Tom Rijpert en Rogier Schalken. Het eindresultaat is te zien in een zevendelige documentaire die op amphibiox.geox.com te bezichten is. 

Zie video:

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie