Marketing directeur verlaat Center Parcs Europe

Nog geen tien dagen na de afronding van de Europese Center Parcs-pitch, kondigt Paul Geraeds, Marketing Directeur van Center Parcs Europe, zijn vertrek aan.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Na 17 jaar Center Parcs – waarvan de laatste 8 jaar als marketing eindverantwoordelijke – begint Paul Geraeds in april als ceo van Bakker Hillegom, een onderneming die in 20 landen actief is in de bloemen- en tuinartikelensector.

Geraeds wist al dat hij weg zou gaan toen hij in december de – vorige week door Ogilvy gewonnen - voor het Europese account van Center Parcs uitschreef, zegt hij tegen Adformatie. Hij heeft de pitch zo zorgvuldig mogelijk geleid, omdat hij Center Parcs met een gerust hart achter wilde laten. De tot stand gebrachte samenwerking met een nieuw Europees reclamebureau noemt hij een natuurlijk moment om het stokje over te dragen.

Wie het stokje overneemt is nog niet bekend. Geraeds: &;De merkstrategie blijft in Nederland, terwijl de regie over executie steeds meer naar Parijs zal verschuiven. Dit is ook wel logisch omdat Frankrijk de grootste groeimarkt is en Nederland consolidatie laat zien.&

Geraeds: ‘Ik laat de organisatie ook met een gerust hart achter omdat de huidige ceo, Mark Haak Wegmann, over een enorme Center Parcs productervaring beschikt en de organisatie een sterk, uitgebalanceerd marketingteam in huis heeft.’

Volgens Center Parcs heeft Geraeds zich binnen de organisatie onderscheiden door diverse projecten en merkinitiatieven met enorm veel enthousiasme te leiden. Voorbeelden die genoemd worden zijn: het internationale duurzaamheidsprogramma ‘Nature Deserves a Break’, de klimaattop voor kinderen ‘Kids Climate Conference’ in samenwerking met Laurentien van Oranje, nieuwe productmarktcombinaties waaronder de Pack&Go’s en de brochure die als co-creatie met gasten is samengesteld.

Bakker Hillegom heeft 4 miljoen klanten op jaarbasis en het richt zich, met een omzet van ruim 160 miljoen euro, op de eindgebruiker, vertelt Geraeds. ‘Voor buitenstaanders lijkt dit misschien een enorme stap van een leisure product naar de bloemen en planten, maar qua marketingmechaniek lijken beide organisaties sterk op elkaar. Ze zijn beiden crm-gedreven en geloven in een directe klantrelatie via (e-)DM. De naamsbekendheid is wel een groot verschil, terwijl Bakker ook Europees marktleider is, maar wellicht iets meer verborgen.’

Geraeds zal zich onverminderd blijven inzetten als voorzitter van de SAN en in zijn adviesfuncties voor de hogere hotelschool Den Haag.

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie