Mariska Verstappen wint de Dutch Marketing Thesis Award

Jury enthousiast over haar scriptie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

‘How reviews are reviewed: the impact of readability and social factors on the usefulness of online consumer reviews’, is de titel van het winnende onderzoek.

Welke factoren dragen eigenlijk bij aan de nuttigheid van reviews? Mariska Verstappen onderzocht het in haar scriptie. Leesbaarheid van een review is van grote waarde voor consumenten. Maar ook sociale factoren spelen een duidelijke rol.

Een van de bevindingen van dit onderzoek is dat consumenten een review met positieve nuttigheid-stemmen als waardevoller ervaren dan een review met negatieve stemmen, zelfs als de inhoud van deze reviews gelijk is.

Door een duidelijke structuur en door het toevoegen van status-labels en specifieke filters om reviews op te sorteren, kunnen webwinkels concrete stappen zetten om hun reviews zo optimaal mogelijk weer te geven voor hun klanten.

Verstappen deed haar onderzoek aan de faculteit Economie en Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen.

De Dutch Marketing Thesis Award is in het leven geroepen om het belang van goede marketingscripties (met een doorvertaling naar de praktijk) te onderstrepen.

De jury bestaat uit Ester de Berg van het NIMA en Jelle Bouma, directeur Customer Insights Center van rijksuniversiteit Groningen (RUGCIC).

 

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie