Mannenmedia heeft de overstap gemaakt naar server side header bidding. Daarvoor gaat het netwerk van digitale mannentitels een samenwerking aan met Adhese. Alle titels zijn inmiddels aangesloten op het Adhese-netwerk. Mannenmedia claimt met de overstap een primeur te hebben.
Mannenmedia werkte al heel lang met impressionforwarding in Google Ad Manager, waarbij de advertentieruimte via bepaalde percentages werd verdeeld over de SSP's (sell side platforms). Eerder overgaan op header bidding was ingewikkeld met de vijftig verschillende sites en apps die Mannenmedia bedient. Met Adhese kan het bedrijf de stap wel maken en is het systeem aangesloten op Google Ad Manager.
Server side header bidding
Bij client side header bidding wordt de impressieveiling in de browser afgehandeld, waardoor veel connecties heen en weer open staan tot je het winnende bod uiteindelijk ophaalt en serveert. Server side header bidding heeft volgens Mannenmedia het voordeel dat er maar één connectie is die de bidrequest naar een server stuurt, daar alle responses afhandelt en terugzet naar de browser.
Head of operations Nick Giling van Mannenmedia: ‘Een algemeen nadeel van server side header bidding is de match rate. Adhese weet dit echter te ondervangen door, bij een geldig consent, een user sync naar elke actieve SSP uit te voeren. Mede hierdoor was de keuze gemaakt om voor deze techniek te gaan en niet voor client side header bidding. Mannenmedia ziet via Adhese een match rate van gemiddeld 85 procent met de SSP's.
We zien dat de fill rate hoger is, want je geeft de markt grotere toegang tot dezelfde inventory en doordat de resultaten op ons netwerk zijn verbeterd zijn we interessanter voor buyers. De viewability is bijvoorbeeld met gemiddeld 20 procent gestegen door de daling in latency. De veiling is namelijk binnen 250ms verhandeld, omdat dit op een server gebeurt. Bij client side header bidding ligt dit rond de 1000ms.’
Hier meer uitleg
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!