Twee video’s in de stijl van make-up tutorials op Youtube, die echter al snel iets heel anders laten zien: slachtoffertjes van pedofilie en kindhuwelijken.
In 1 video speelt een meisje met mascara en make-up. Niet in haar eigen kamer maar in een hotelkamer. Vervolgens wordt een oudere man binnen gelaten, type pedofiel:
De andere film begint ook met make-up, vervolgens komt een vrouw binnen met een witte trouwjurk:
De video’s zijn onderdeel van Plan’s 1000-dagen campagne, waarbij Plan wil benadrukken dat de eerste 1000 dagen in het leven van een meisje vitaal zijn voor haar veiligheid en succes in de toekomst.
Kijkers van de video’s worden geattendeerd op het (Finse) interactieve platform, waarop de eerste 1000 dagen van een meisje in een ontwikkelingsland kunnen worden gevolgd. En waar je kunt doneren.
De campagne is ontwikkeld door het Finse bureau Hasan & Partners Helsinki.
Bron: Marketing Week
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!