Een 'unieke deal' redt Team Belkin, dat meldt De Telegraaf, waarmee het voortbestaan van de wielerformatie Team Belkin na dit seizoen gegarandeerd is. Lotto wordt de nieuwe hoofdsponsor van een gecombineerde wieler- en schaatsploeg, waar ook Team BrandLoyalty bij betrokken is. De schaatsploeg BrandLoyalty is de formatie van coach Jac Orie, olympisch kampioen Stefan Groothuis en Sven Kramer. Vanaf komende winter gaan de wielerploeg en de schaatsploeg dezelfde identiteit en uitstraling krijgen.
Naar verwachting wordt vandaag tijdens de persconferentie van Team Belkin op de tweede rustdag van de Tour de France in Narbonne meer duidelijkheid gegeven worden.
Volgens Robert van der Wallen, de oprichter en CEO van BrandLoyalty, is de gekozen structuur, waarbij de wieler- en schaatsploeg in elkaar opgaan een ‘internationale primeur’ in de sportwereld. Hij zegt tegen de Telegraaf: 'Eigenlijk wordt het een gecombineerde ploeg die op logistiek en organisatorisch vlak, maar ook op sporttechnisch gebied de handen ineen slaat. Je kunt het zien als twee ploegen, namelijk een schaatsploeg en een wielerploeg, met één en dezelfde uitstraling.'
Het miljoenenbudget zal voor het leeuwendeel gedragen worden door de Lotto. Mogelijk komt er naast BrandLoyalty nog een derde sponsor bij.
Bron: de Telegraaf
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!