LinkedIn werkt sinds maart met een ‘Content Marketing Score’, een tool waarmee marketeers inzicht kunnen krijgen in wat hun content doet ten opzichte van de content van de concurrentie. Met die tool kunnen ze volgens het platform hun contentmarketinginspanningen verbeteren.
LinkedIn zette 10 "most engaged" bedrijven met een Nederlands hoofdkantoor op een rij.
De top tien
1. Shell
2. Philips
3. Rabobank
4. KLM
5. Randstad
6. ING
7. ING Nederland
8. ABN Amro
9. KPN
10. LeasePlan Nederland
De financiële sector is zwaar vertegenwoordigd in de Nederlandse top 10, meldt LinkedIn, met ING en ING Nederland op de zesde en zevende plek en ABN Amro op plaats acht. Wereldwijd wordt de lijst van meest invloedrijke merken aangevoerd door Forbes, gevolgd door het World Economic Forum en Inc. Magazine.
Drie lessen
Volgens LinkedIn zijn er voor bedrijven drie lessen te trekken uit hoe deze bedrijf actief zijn op het platform:
1. Zij informeren continu over ontwikkelingen in de sector
2. Ze brengen nieuwe en ‘engaging’ content afgestemd op specifieke publieksgroepen
3. Ze mengen zich in relevante gesprekken die hun doelgroepen interesseren
Werking tool
De Content Marketing Score meet de engagement van LinkedIn-leden met Sponsored Updates, bedrijfspagina’s, LinkedIn groepen én updates van werknemers en influencers. De score wordt vervolgens vergeleken met de score van relevante concurrerende bedrijven.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!