Bureau Etcetera bedacht de campagne 'armoede is niet eerlijk' voor de Linda.foundation. Deze stichting van Linda de Mol steunt arme gezinnen met kinderen.
Eén op de negen
Volgens de stichting groeit één op de negen kinderen in Nederland op in armoede, en in grote steden zoals Amsterdam zelfs één op de vier. Er is vooral veel verborgen armoede. Gezinnen die het financieel zwaar hebben, willen dat niet aan de buitenwereld laten merken. Met dat inzicht bedacht Etcetera de campagne.
In drie commercials, vijf radiospotjes en drie print-uitingen worden gekke, maar pijnlijke smoesjes gebruikt door kinderen van verschillende leeftijden.
Met deze aandacht voor de Linda.foundation wordt gestuurd op meer donateurs om arme gezinnen in Nederland te steunen. De gezinnen ontvangen cadeaubonnen t.w.v. €600, van Albert Heijn, Intertoys, C&A en HEMA. De overheadkosten van de stichting worden betaald door Linda de Mol en uitgeverij Mood for Magazines. Alle donaties gaan dus direct naar de arme gezinnen.
Credits
Creatie: Tim Olland en Marie-Louise Diekema
Producer: Luanne Quax
LINDA.foundation: Jocelyn Nassenstein-Brouwer, Linda de Mol, Jildou van der Bijl
Productiemaatschappij: DPPLR
Regisseur: Daniel Dow
Geluid: Earforce
Fotografie: Tim Stet
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!