Leo Burnett ontwikkelt online game ‘FNV Festival Challenge’

‘FNV Festival Challenge’ brengt gehoorschade onder de aandacht

Gehoorbeschadiging is een steeds groter wordend probleem onder jongeren tussen de 18 en 22 jaar. Met name op festivals lopen zij een groot risico om blijvende gehoorschade op te lopen. Niks nieuws zou je zeggen. Toch dragen veel jongeren nog steeds geen gehoorbescherming op festivals.

FNV Festival Challenge

Om jongeren op een laagdrempelige manier te informeren over de risico’s van gehoorschade, en hoe je dit het beste kunt voorkomen, ontwikkelde Leo Burnett voor het Zorgcollectief FNV/Menzis een fictief online festival. Op de plattegrond van dit festival kunnen jongeren eigen plekje claimen. Als de naam van de speler aan de winnende plek is verbonden, dan wint hij/zij twee festivalkaarten. Tijdens en na het spelen van de game worden jongeren op verschillende manieren gewezen op de risico’s van gehoorschade.

Omdat FNV Jong het belangrijk vindt dat de doelgroep niet alleen tijdens maar ook na het festival van muziek kan genieten krijgt iedereen na het spelen van de game de mogelijkheid om gratis gehoorbescherming aan te vragen. Het enige wat zij daarvoor moeten doen is gratis lid worden van FNV Jong.

De Festival Challenge wordt gepromoot via diverse onlinekanalen zoals Facebook, Spotify en Vice. Iedere week staat er een ander festival centraal waar kaarten voor te winnen zijn. Bij Leo Burnett, onderdeel van Publicis One, noemen we dat ‘Branding by Doing’.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →