Het is de winnaar van Maak de Smaak 2012, een wedstrijd waarbij de consument zelf een smaak kon insturen. In totaal kwamen meer dan 400.000 inzendingen binnen bij Lay's.
Spicy Reggae Chicken was een van de drie finalisten. Samen met twee andere smaken - Aioli e Aglio en Whiskey Cocktail - lag de smaak de afgelopen maanden in de winkels. Klanten konden proeven en vervolgens hun stem uitbrengen.
Uiteindelijk won Kim Spelbrink uit Rotterdam met haar pittige kip-chips. Als prijs krijgt ze 25.000 euro en 1% van de winkelomzet van de chips, die vanaf nu als Lay's Limited Edition verkrijgbaar is.
Red Urban ontwikkelde het concept van Maak de Smaak de Battle en bedacht de doorvertaling naar de online battle waarmee het extra element van nog meer inspraak werd geladen. Kees van Dorp, Technology Director van Red Urban: 'Nieuw was de gamification door het aloude stem-concept in het concept in te passen. In de online ‘Battle’ streden de nieuwe smaken in de boksring om de gunst van de consument. Dit zorgde voor verhoogde betrokkenheid en interactie. Door de volledige cross channel strategie waarin tablet en mobiel een belangrijke rol speelden, was de campagne écht voor iedereen toegankelijk.'
De campagne werd ondersteund met een breed palet aan advertising en marketing-activiteiten: instore, online en offline. FHV ontwikkelde de above the line campagne waarbinnen de echte finalisten, de smaakinzenders, een rol kregen in de TV-commercial. Barbera Wolfensberger, CEO FHV BBDO: 'Na het enorme succes van de vorige Maak de Smaak, wilden we een groots en meespelend gevoel leggen in de nieuwe campagne. Het is misschien wel de merkactivatie van het jaar, en dat wilden we ook uitstralen. Het gáát echt ergens om, je smaak kan in de winkel komen en je kan er goed aan verdienen. Een snufje John de Mol dus, groots en meeslepend. En dat werkte aanstekelijk.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!