De nrc.next is wat mij betreft de beste nieuwkomer aan het mediafront van de afgelopen 10 jaar. Gezien de nieuwste HOI-cijfers sta ik daar niet alleen in. De krant is met veel kennis van deze tijd gemaakt, heeft een aantrekkelijk formaat en opmaak en een perfecte opbouw.
Waarom nrc.next zo goed is? Je leest geen paginalang nieuws dat je al op internet gelezen hebt maar interessante achtergrondverhalen, leuke rubrieken en veel aandacht voor multimedia en cultuur; ook tv-gerelateerd, daar voelt next zich niet te goed voor. De kwaliteit van de 'normale' NRC-redacteuren wordt gemengd met de wensen van de lezer van nu. En de ontwikkelingen in het veranderende medialandschap. De hoofdredacteur blogt dagelijks over de keuzes die er gemaakt worden in de krant (PR-mensen, volgen die blog!) en niets is nrc.next vreemd want ook misstappen worden er gemaakt.
De afgelopen dagen is er veel te doen rondom gratis kranten. Marcel Boekhoorn en de Volkskrant hebben spannende plannen en ook Spits en Metro blijken het volgens de HOI-cijfers erg goed te doen. En wat doet nrc.next? Ze komen met een goed artikel over deze trend. Ok, natuurlijk een beetje verdedigend ('Waarom zijn wij niet gratis'), maar wel zeer sterk. Opgebouwd zoals de meeste artikelen in next worden opgebouwd. Met links naar interessante blogs, reacties van adverteerders, veel ruimte voor beeld, een overzicht van de ontwikkelingen en de reactie van nrc.next zelf. De toelichting van de hoofdredacteur zal waarschijnlijk elk moment verschijnen op z'n blog.
Heb ik een gratis abonnement op nrc.next? Of aandelen? Krijg ik provisie voor elk nieuwe proefabonnement via deze link? Nee, maar het mag ook wel eens keer gezegd worden als er iets zeer goeds gedaan wordt vanuit de zogenaamde ouderwetse krantenwereld.
Nrc.next, ga zo door. En marketingcollega's; neem dat abonnement nou maar.
PS En als je dan toch bezig bent; neem ook meteen een abonnement op Esquire, dit stijlvolle mannenblad kan wel wat nieuwe vrienden gebruiken!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!