Beide bedrijven benadrukken dat het geen commercieel product betreft. Met het proof-of-concept willen ze de mogelijkheden van wearable technologieën voor televisiekijkers onderzoeken.
KPN en Accenture demonstreren het prototype tijdens het Mobile World Congress in Barcelona. Te zien is hoe Google Glass integreerd met het Accenture Video Solution (AVS) platform voor hands-free, stemgestuurde interactie en het delen van content tussen Google Glass en de tv. Hiervoor maken ze gebruik van KPN’s interactieve TV dat is gebouwd op het AVS-platform
De demonstratie toont drie manieren waarop het prototype kan worden gebruikt:
-Als geavanceerde afstandsbediening. De gebruiker kan basis tv-functies besturen, zoals het selecteren van zenders, programma’s en trailers, aanpassen van het volume, pauzeren en vooruit- en terugspoelen van het beeld.
-‘Second screen’. De kijker krijgt tijdens programma’s direct toegang tot een extra real-time informatielaag. Zo kunnen tijdens live sportwedstrijden statistieken en uitslagen worden opgeroepen. Ook kan de gebruiker de hoogtepunten van wedstrijden terugkijken.
-TV Everywhere stelt de kijker in staat een programma te selecteren dat is opgeslagen in de cloud. Met Google Glass kan dit later worden terug gekeken.
Zie hier voor de demonstratievideo.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!