PostNL deed samen met Cendris onderzoek naar hoe mensen bepalen hoe ze vrije tijd besteden.
Meer dan de helft van de respondenten wil wachten met het kopen van tickets totdat er een kortingsactie is.
Kortingsacties ontvangt men het liefst via e-mail (75 procent). Ongeveer 20 procent wil deze kortingsacties (ook) per post ontvangen.
Opvallend is volgens PostNL dat minder dan 10 procent van de respondenten ze wil ontvangen via sociale media of via een app op hun smartphone of tablet.
De meeste mensen oriënteren zich voor vrijetijdsactiviteiten online, 18 procent door te praten met familie, vrienden en/of kennissen.
Snel en makkelijk
Voor korte uitjes oriënteren mensen zich vaak minder dan een week van tevoren en bijna de helft van de respondenten boekt tickets ook minder dan een week van tevoren of op de dag zelf. Voor een activiteit van een dag wordt meer tijd genomen, vaak een maand of langer. De meerderheid van de respondenten oriënteert zich online, omdat dit snel en makkelijk is en relevante informatie oplevert.
Een klein deel van de respondenten gebruikt ook persoonlijke informatie (betrouwbaar) of reageert op een aanbieding per e-mail, zeker als deze relevant en goed getimed zijn. Mensen kopen tickets het meest op de locatie zelf (32 procent), via de website van de organisatie van de activiteit (27 procent) of via een ticketveiling- of bestelsite (16 procent).
Digitale nieuwsbrief
De digitale nieuwsbrief is veruit het meest gebruikte en gewenste kanaal om op de hoogte te blijven van nieuws en tips, gevolgd door de website van de aanbieder.
Een derde van de respondenten wordt helemaal niet op de hoogte gehouden.
Dat is opvallend, vindt PostNL, omdat slechts 20 procent zegt geen informatie te willen ontvangen. Informatie over aanbiedingen ontvangen we het liefst één keer per maand. Ruim 20 procent van de respondenten wil ook graag wekelijks informatie over aanbiedingen ontvangen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!