Bericht in de Volkskrant van gisteren dat toch wel wat meer aandacht verdient. De krant meldt dat supermarktklanten boos reageren op de prijsverhoging die Coca-Cola voor zijn frisdanken heeft ingevoerd.
Ondanks alle aandacht voor de prijzenoorlog is de prijs van een anderhalve-literfles Coca-Cola bij Albert Heijn afgelopen maandag gewoon verhoogd van 0,92 euro naar 1,28 euro; een prijsstijging van 40 procent, berekent de krant.
Klanten van de supermarktketen hebben de klantenservice opgebeld of stellen in de winkel vragen. 'De klanten zijn niet blij', zegt een woordvoerder van Albert Heijn.
Coca-Cola besloot de prijzen voor zijn frisdranken, waaronder ook Fanta en Sprite, te verhogen vanwege de invoering van een nieuwe verpakking. Coca-Cola is afgestapt van hervulbare flessen en maakt gebruik van lichter, eenmalig te gebruiken materiaal. Ook heeft het bedrijf de eenliterfles opnieuw ingevoerd en een familieverpakking met vier flessen.
'De prijsverhoging is fors', erkent Coca-Cola. 'Maar de innovatiekosten zijn ook fors.'
Innovatiekosten? De cola is hetzelfde. De verpakking is anders en dat rechtvaardigt dus een forse prijsverhoging.
De prijs van Coca-Cola is nu weer op het niveau van voor het begin van de prijzenslag in 2003, zegt Coca-Cola. 'Als je het vergelijkt met andere landen, waren de tarieven in Nederland erg laag.'
Concurrent Pepsi zit nog op 0,89 euro voor anderhalve liter.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!