Premium

Jeroen Coenen: 'Verdwenen merken markeren een tijdperk'

Geef je me favoriete merk en ik vertel je wie je bent. Het merkportret.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Deze week het Merkportret van Jeroen Coenen, head of marketing Noord-Europa bij Salesforce.

Met welk merk sta je iedere ochtend op?
Apple. Via een heel subtiel geluidje op m’n iPhone. Beter dan die alarmknop op de wekkerradio, waardoor de hele familie wakker schrikt.

Zonder welk merk kun je de deur niet uit?
Opnieuw Apple. Bereikbaarheid is belangrijk, zowel privé als zakelijk.
Maar uiteraard ook het rijtje Aquafresh, L’Oreal en Polo Ralph Lauren. Zit altijd wel aardig fris in de auto.

In welk merk kunnen ze je uittekenen?
Mijn vrouw en kinderen waarschijnlijk in Adidas. Ik ben trainer en leider van een jeugdvoetbalteam en ben vaak op het voetbalveld te vinden. Voetbal zelf ook bij het ‘35+ Old Stars team’ van DVS’33 in Ermelo. Ik draag dus regelmatig spulletjes met drie strepen.
Op kantoor varieert het tussen pak en casual. Niet echt iets waarin ze mij kunnen uittekenen.

Welk merk brengt je van A naar B?
Audi. Duits, degelijk, innovatief.

Met welk merk ga je iedere avond naar bed?
Miranda. Een ijzersterk merk. Mijn steun en toeverlaat.

Welk merk heeft je leven gered?
LUMC, RadboudUMC en Ziekenhuis Gelderse Vallei Ede. Ben de specialisten eeuwig dankbaar. Heb te veel ziekenhuizen van binnen gezien met mijn kinderen, maar dat heeft mij wel doen beseffen dat gezond zijn heel bijzonder is en dat je zoveel mogelijk moet genieten in het leven.

Wat is voor jou op dit moment het inspirerendste merk?
Tesla: een industrie volledig op z’n kop zetten zonder marketingbudget is heel knap.
Qua merkbeleving vind ik overigens de ‘Open Your World’ campagne van Heineken en ‘Een aandeel in elkaar’-campagne van Rabobank prachtig. Gaan allebei terug naar de oorsprong van het merk en tegelijkertijd hun tijd ver vooruit, heel knap gedaan.



Met welk merk wil je niet gezien worden?
M&M’s, Napoleonballen en Aldi-kwarktoetjes.

Welk merk is jouw guilty pleasure?
M&M’s, Napoleonballen en Aldi-kwarktoetjes. 

Welk merk is jouw geheime wapen?
Ik zit vaak op de goede plek met de juiste mensen om mij heen. Ietwat lastig om dat om te zetten in een merk.

Welk merk had nooit mogen bestaan?
Voltaire zei ooit: ‘I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.’

Van welk merk kun je alleen maar dromen?
Royal Albert Hall en Herberg de Troost.
Ik droom er nog wel eens van om naast Robbie Williams te staan tijdens ‘Live at the Albert’. Of samen met Mo’Jones tijdens de jaarlijkse kerstviering in Herberg de Troost een liedje te doen met Jack Poels. Als je het hebt over genieten van het leven, dan zijn dit er twee om van te dromen.

Van welk merk zou je graag de rebranding doen?
Ik verbaas mij telkens weer over de worsteling van politieke partijen als het gaat om branding. Daar ligt nog wel een uitdaging.

Welk verdwenen merk mag in de reprise?
Geen enkel. Verdwenen merken markeren een tijdperk. Dat is mooi.

Wat is je favoriete slogan?
Just do it. Ik houd van uitproberen en doorpakken. De slogan ‘ask for forgiveness, not for permission’ past daar soms ook wel bij.

Als jij een merk zou zijn, hoe zou je dat omschrijven?
Kernwaarden zijn: gedreven, doorzetter, creatief, loyaal, succes.
Volgens mij komen de referenties op mijn LinkedIn-profiel wel aardig overeen met deze kernwaarden.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie