Het Nederlandse merk Bols is wereldwijd marktleider in jenever, maar dit drankje is niet zo bekend in de Verenigde Staten. Met een nieuwe, oer-Hollandse campagne richt Bols zich op de Amerikaanse consument.
Nieuwe merkidentieit
De campagne heet 'The Original Spirit of Amsterdam’ en is gemaakt door bureau ...,staat. Het doel: de Amsterdamse 'flair' van Bols verspreiden in cocktailsteden overal ter wereld.
Productiebedrijf Halal en regisseur Noël Loozen verpakten 442 jaar Bols-geschiedenis in een video van 36-seconden. De online campagne is specifiek gericht op de Amerika.
Art director Merijn Verhagen: 'Amsterdam en Bols Jenever gaan hand in hand. Niet alleen is jenever een oer-Hollands product, de karaktereigenschappen van Bols zijn typisch Nederlands. Nederlanders staan bekend om hun directheid en eerlijkheid. Daar houd je van, of niet. En dat kun je ook van Bols Jenever zeggen.'
Credits:
Klant: Lucas Bols
Bureau: …,staat
Director: Noël Loozen, HALAL
Production: HALAL
DOP: Tim Kerbosch
Editor: Arthur Ivens
Grading: Erik van den Heuvel @ De Grot
Online: De Grot
Sound design: Sharkee @ Haai Faai Deluxe
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!