Internet-tv gaat hard

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Marck Feller, directeur content & operatie van , naar eigen zeggen marktleider op het gebied van internet televisie, zei vanmiddag tijdens het CrossMedia Café in Studio 22 te Hilversum, dat het hard gaat met nieuwsvideo's op internet.

Zoom.in zegt dat het de totale video-nieuwsmarkt in kaart kan brengen doordat de organisatie samen met de partners alles host en via Nedstat meet.

Over de afgelopen 10 maanden werden in Nederland 30 miljoen videonieuws items (hiermee bedoelt Zoom-in overigens pageviews) via internet bekeken door 7,5 miljoen kijkers (dit zijn unieke bezoekers).

Hoe dan ook: het is een groei van 50 procent ten opzichte van vorig jaar.

De groei is te verklaren door de toename van kabel en ADSL internetverbindingen en door een grotere acceptatie van videonieuws op internet door de consument en adverteerders, zegt Feller.

Zoom.in verzorgt het videonieuws voor meer dan 50 websites, waaronder De Telegraaf, Voetbal International, Versatel, Chello en NRC.

Inmiddels kijkt bijna de helft van Nederland regelmatig naar videonieuws op internet.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie