Een recent voorbeeld van een relatief eenvoudige maar succesvolle internettoepassing is de paskamer van de Postbank. Blijkbaar is een gepersonaliseerde pinpas relevant voor de klant.
En Albert Heijn heeft zijn website afgelopen jaar een paar keer succesvol ingezet om de mening van klanten te peilen: om huismerkproducten te beoordelen, om winkels te beoordelen (in het kader van de AH Winkelkampioenschappen) en om op de nieuwe winkel in Heemskerk te reageren.
Een paar pagina's waarop klanten een mening kunnen invullen, dat is op zich geen interactieve innovatie. Maar het feit dat AH via internet de interactie met de klant aan gaat is wel degelijk een stap vooruit. Want ook hier geldt: het is relevant voor de AH-klant. Als manager internet bij Albert Heijn is de AH WK een van mijn laatste projecten geweest. En ik kan dus van dichtbij zeggen dat dit soort projecten óók voor de interne PR zeer waardevol zijn.
In deze tijd lijken veel (internet)marketeers zich te laten verlammen door web 2.0, convergentie, vodcasting, generation C en andere beloftes voor de toekomst. Maar de weg naar naar 2010 en verder gaat ? echt waar - eerst via 2006. Dus (internet-)marketeers, laat je niet remmen door de oneindige mogelijkheden van de toekomst, maar maak eerst die kleine stapjes vooruit. Hiermee bewijs je de waarde van interactieve marketing voor de organisatie.
Ik wens eenieder een (inter)actief 2006.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!