Premium

Herlancering Spreekbuis.nl

Omroepvakblad Spreek’buis keert terug als digitaal platform Spreekbuis.nl.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

is een initiatief van Richard Otto (o.a. ) en Ais Leuhery (o.a. ex-Blyk, Binckbank) in samenwerking met Media Werkplaats Hilversum.

De focus ligt niet meer alleen op de publieke omroep, maar ook op commerciële zenders en faciliterende mediaorganisaties. Richard Otto: ‘We blazen het stof er vanaf en Spreekbuis.nl wordt een innovatieve, hedendaagse website met user generated content. En verder met nieuws, fora en vacatures. We willen ook berichten over nieuwe digitale ontwikkelingen als second screen en HbbTV.’

Volgens Otto is er door bezuinigingen en fusies veel onrust in de omroepwereld. Juist nu komt dit communicatieplatform volgens hem van pas. ‘Onder de ontslagen zijn ook veel journalisten. Door zelf te gaan schrijven op Spreekbuis.nl kunnen ze zichzelf weer in de spotlights van de mediawereld plaatsen. Het is belangrijk dat er een community ontstaat. Media Werkplaats Hilversum gaat ons daarmee helpen’.

Het blad Spreek’buis ontstond in 1946, aanvankelijk onder de titel De omroeper. Vanaf 1969 werd de naam veranderd in Spreek’buis. Het blad verwierf een positie als omroepbreed platform voor mediaprofessionals. De NPO besloot in 2013 het vakblad na bijna 70 jaar op te heffen door bezuinigingen. Het had een wekelijkse oplage van 12.000 exemplaren.

gaat binnenkort live. 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie