Heeft Martin Sorrell gelijk in zijn kruistocht tegen Facebook en Google?

Online mediapartijen schieten hopeloos te kort als het gaat om harde data over zichtbaarheid van reclame, vindt de WPP-baas. Heeft hij gelijk?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Facebook en Google maken er een potje van, vindt Sir Martin Sorrell.

Tijdens DMexco sprak de WPP-baas zich uiterst , dat adverteerders views in rekening brengt voor video ’s die hooguit 3 seconden in beeld zijn geweest, ook al was dat zonder geluid.

En vorige week richtte hij zijn . Sorrell windt zich erover op dat Google rekeningen stuurt voor advertenties op Youtube die door robots zijn bekeken.

Sorrell vindt online metingen zwak en zegt dat er dringend behoefte is aan harde data. ‘Voor nieuwe mediabedrijven gelden lagere standaarden dan voor traditionele concerns, omdat ze sexier zijn. Zowel Google als Facebook moeten een knieval naar adverteerders maken en sterk bewijs leveren dat advertenties door echte mensen gezien worden.’

Wat vinden we? Meet de industrie met twee maken? Moeten online mediabedrijven aan dezelfde normen voldoen als traditionele concerns?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie