Op Wereld Aids Dag (1 december) lanceerden Havas Lemz en het Aidsfonds een campagne rondom hiv. Volgens het fonds daalt het aantal nieuwe hiv-infecties niet en in sommige landen stijgt het zelfs fors. Vooral jonge vrouwen worden onevenredig hard getroffen door de epidemie.
Het doel van deze campagne is om de urgentie van de hiv/aids-probleem terug te brengen. Volgens het Aidsfonds denken veel Nederlanders dat het virus onder controle is, maar dat is niet waar. Pierre Bokma geeft het virus in de radio- en tv-spot een stem. Hij legt uit dat hiv steeds meer z’n gang kan gaan.
Spraakmakend
De video werd vaak gedeeld op social media. Journalisten van De Volkskrant vroegen zich af of de feiten uit de reclames ('het hiv-virus doodt drie keer zoveel mensen als in 1990') kloppen. Conclusie: technisch gezien wel. Maar wat er niet bij wordt vermeld is dat de piek in sterfte alweer 12 jaar geleden was, in 2004.
Credits:
Klant: Wijnand van der Werf (Aidsfonds)
Creatie: Havas Lemz
Video: Addikt
Stem: Pierre Bokma, Angela Groothuizen
Muziek: De Geluiderij
Sound: M-OST, SonicPicnic
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!