Havas Lemz maakt spraakmakende campagne voor Aidsfonds

Bureau brengt het virus tot leven

Op Wereld Aids Dag (1 december) lanceerden Havas Lemz en het Aidsfonds een campagne rondom hiv. Volgens het fonds daalt het aantal nieuwe hiv-infecties niet en in sommige landen stijgt het zelfs fors. Vooral jonge vrouwen worden onevenredig hard getroffen door de epidemie.

Het doel van deze campagne is om de urgentie van de hiv/aids-probleem terug te brengen. Volgens het Aidsfonds denken veel Nederlanders dat het virus onder controle is, maar dat is niet waar. Pierre Bokma geeft het virus in de radio- en tv-spot een stem. Hij legt uit dat hiv steeds meer z’n gang kan gaan.

Spraakmakend

De video werd vaak gedeeld op social media. Journalisten van  vroegen zich af of de feiten uit de reclames (&;het hiv-virus doodt drie keer zoveel mensen als in 1990&;) kloppen. Conclusie: . Maar wat er niet bij wordt vermeld is dat de piek in sterfte alweer 12 jaar geleden was, in 2004.

Credits:

Klant: Wijnand van der Werf (Aidsfonds)

Creatie: Havas Lemz

Video: Addikt

Stem: Pierre Bokma, Angela Groothuizen

Muziek: De Geluiderij

Sound: M-OST, SonicPicnic

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie