Willem van der Schoot, CEO of Lemz, gaat dit bureau leiden met 80 fte.
Lemz werd in 2000 opgericht en won veel prijzen, onder meer in Cannes met Sweetie. Lemz heeft 45 medewerkers en klanten als IKEA, Nederlandse Loterij, CZ, Greenchoice, PFZW en Hallmark.
Yannick Bolloré, CEO van Havas Group. zegt erg blij te zijn met Lemz. Het gaat om een 100 procent overname. 'De Nederlandse markt is één van de meest internationale en dynamische markten in Europa en veel van onze belangrijke klanten zitten in Nederland. Lemz heeft een agile organisatiemodel en dat past perfect bij Havas.
Willem van der Schoot: 'De afgelopen twee jaar hebben we goed naar de opties gekeken om onderdeel te worden van een groter netwerk en onze impact te vergroten. In Havas hebben we een sterke partner en gelijkgestemde partij gevonden. Samen worden we beter.'
Mark Woerde zegt: 'Mijn rol is straks dezelfde als nu (visie, special projects, new business).