Onder de kritische aandacht van consumenten worden bedrijven steeds innovatiever om hun 'duurzame' imago onder de aandacht te brengen. Milieuorganisatie The Nature Conservancy wil samen met Harley Davidson een wereldwijde gemeenschap activeren om 50 miljoen bomen te plaatsen voor 2025.
'Motorrijden doe je buiten en het zicht vanachter je handvaten is uniek', aldus Mark-Hans Richer CMO van Harley-Davidson. 'Wij zijn verantwoordelijk om de weg open en mooi te houden voor de toekomstige generatie motorrijders.'
Een maatschappelijk betrokken gemeenschap
Als onderdeel van het 'Renew the Ride' initiatief heeft de Harley Davidson Foundation een serie van jaarlijkse donaties afgesproken dat kan oplopen tot een totaalbedrag van 550.000 dollar. Inmiddels heeft het 'Plant a Billion Trees' sinds 2008 meer dan 14 miljoen bomen gepland in onder andere Brazilië. De focus ligt nu op de meest kritieke gebieden als Yunnan en Sichuan in China en enkele Amerikaanse regenwouden.
Het lijkt een opvallende zet van het motormerk, maar Harley Davidson gebruikt vaker zijn actieve gemeenschap om goede doelen te ondersteunen. Sinds 1980 hebben Harley rijders al 91 miljoen dollar ingezameld voor de 'Muscular Dystrophy Association' en met de Harley-Davidson Pink Label Collection 1.3 miljoen dollar opgehaald voor onderzoek naar borstkanker. 'Alleen het feit dat ongeveer een derde van de Amerikaanse Harley eigenaren op zichzelf al een goed doel steunt, zegt iets over de bereidheid van de gemeenschap'.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!